Nieuws / kapoenen en pompoenen: een onvergetelijk halloweenweekend!

• 28/10/18

kapoenen en pompoenen: een onvergetelijk halloweenweekend!

27-28 oktober 2018:

Voor sommige kapoenen was dit het allereerste scoutsweekend ooit, anderen hadden al wat meer nachtjes met hun scoutsvrienden en zonder mama of papa doorgebracht, maar voor alle kapoenen en alle leiding waren het twee dagen om nooit te vergeten.

Zaterdagochtend zochten de kapoenen eerst een knus slaapplaatsje in ons krap maar wel lekker gezellig (en mooi versierd) lokaal en daarna konden ze naar hartelust het onbekende terrein van de chirolokalen in Landegem verkennen. Ze speelden, bouwden en dansten erop los.

Van al dat ravotten kregen we natuurlijk allemaal honger, dus de kapoenen gingen als echte keukenprinsen en -prinsessen aan de slag met gehakt en spaghetti. Daarmee maakten ze spinnetjes die we dan in lekkere pompoensoep lieten zwemmen zodat ze heerlijk griezelge, glibberige pootjes kregen. Feest voor de ogen en feest in de mond!

Daarna was het tijd om nog een leuk spel te spelen, dus we trokken naar een prachtig grasveld achter het lokaal om ons daar nog even uit te leven voor het te koud en te donker werd.

Eenmaal terug in het lokaal aten we eerst een overheerlijk vieruurtje: fruit en marshmelllows in chocoladesaus! De chocola hing tot aan de oren van alle kapoenen, zó hard heeft het gesmaakt! Daarna konden de kapoenen binnen knutselwerkjes maken in het thema van halloween of nog verder buitenspelen. Ondertussen maakten onze drie fantastische foeriers heerlijke worst met appelmoes en puree klaar en al snel was het tijd om ons buikje nog eens rond te eten.

Na het eten waren we allemaal een beetje moe, dus de kapoenen trokken hun pyjama aan en we keken nog even Nemo voor het slapengaan. Ondertussen aten we pudding, alweer een heerlijke verwennerij van de foeriers, en snoep voor de verjaardag van Achiel.

Na de film kropen we allemaal in ons lekker warme slaapzak, zeiden slaapwel tegen de leiding en vertrokken naar dromenland.

De volgende ochtend was het al snel tijd om op te staan want mama en papa waren er al bijna! We aten een uitegbreid ontbijt, de kapoenen maakten of helemaal zelf of met hulp van de leiding hun valies en klaar waren ze. Klaar om naar huis te vertrekken, zich eens goed te wassen en dan al hun avonturen te vertellen.

Dit weekend zijn er grenzen verlegd, nieuwe oorden verkend, nieuwe smaken geproefd, vriendschappen gesmeed, kampen gebouwd en herinneringen gemaakt. Meer heeft een kapoen of kapoenenleiding niet nodig.